31 Ekim 2014 Cuma



Ne Çektiniz Be!


Bu hafta her gün CNN'de Karşıt Görüş programını izledim. Aslı Aydıntaşbaş'ın karşısına sırasıyla Yıldıray Oğur, Hakan Albayrak ve İbrahim Kiras gibi AKP yanlısı yazarlar çıktı. Üçü de zaten "evet"çiydi, ama üçü de en azından Ergenekon, Balyoz, Odatv gibi davalar hakkında kendilerini "faydalı aptallar" gibi hissettiklerini, bu davalardaki haksızlıklara karşı seslerini daha çok yükseltmeleri gerekirken, bunu yapmamış olmaktan dolayı pişman olduklarını söylediler.
Tabii bu ifadelerini değerlendirirken bugünün koşullarında "paralel devlet"e karşı konumlarını gözden kaçırmamak lazım.
 Benim asıl şaşırdığım, "yetmez, ama evet"çi solcuların hala bu feraset noktasına erişememiş olmaları. Onlara bu davalardaki hukuksuzluklar ya da "YAE" tavrının hatalı olup olmadığı hakkında soru yöneltildiğinde, ilk akıllarına gelen Ergenekon davası için Veli Küçük (Bak. Habertürk'te yayınlanan Balçiçek İlter-Ömer Laçiner söyleşisi), Kemal Kerinçsiz (Bak. Müçteba'nın Facebook'ta bana tavrı) ya da Balyoz davası için de "ama o ordu da daha önce beş kez darbe yaptı" yavesi (Bak. Prof.Dr.Niyazi Öktem'in TV'de Hüsamettin Cindoruk ile çıktığı açık oturum). Ki bu ifadeye Sn.Hüsamettin Cindoruk:"Beyefendi, o saydığınız darbelerin üç tanesi bizzat benim üzerimden geçti, ama ben buna rağmen hukuğun ana ilkelerinden biri olan "suçun şahsiliği"ni unutmadım" şeklinde bir kapak takmıştı. 

Derken son iki gün içinde, beni haksız çıkaran, "YAE"cileri ise gösterdikleri bu direnişin boşa çıkmadığını gösteren bir gelişme oldu. Sn. Başbakan'ın liderliğinde yeniden büyük bir şevkle AB'ye giriyormuşuz. AB yöneticileri "paralel devlet" konusunda ikna olmuşlar, ilişkiler hızla düzelecekmiş. Dolayısıyla Hasan Cemal gazetesine geri dönecek, Murat Belge üniversite bahçesindeki lokalde içkisini yudumlayabilecek, Oya Baydar'dan kandırıldığı için özür dilenecek, Ankara'da gündüz havai fişek gösterisi yapılacakmış diyordum ki…
Yabancı basından yeni bilgiler akmaya başladı. Meğer bütün bunlar bir rüyaymış, AB'den çatlak sesler geliyormuş. AB ikna olmamış. Meğer hem başbakan, hem de Nagehan söylenenleri yanlış anlamışlar. Ne çekiyorsunuz be YAE tayfası!..

(24 Ocak 2014’te Facebook’ta yazmıştım)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder